Uppföljning om hemstädning i Stockholm

Jag har fått väldigt fin feedback på förra veckans inlägg. Då valde jag att öppna mig lite mer än vanligt om min familj och situationen gällande mina gamla föräldrar. För er som missade inlägget så kommer här en liten återblick:


Vi är fyra syskon som delar på sysslorna hos våra föräldrar som båda är över 90 år. Jag sköter handlingen, mina systrar sköter små vardagssysslor, post och städning och min bror sköter trädgården. För ett tag sedan kom vi överens om att anlita professionell hemstädning till deras hus i Stockholm. När ämnet först kom på tal var vi alla rörande överens. Faktum är att det händer väldigt sällan att vi alla är på samma sida, så bara det var ju närmast unikt. Hemstädning i Stockholm hos våra kära gamla föräldrar skulle det bli. De positiva följderna kom mer eller mindre direkt.


  1. Vi fick mer tid att, på riktigt, umgås med våra föräldrar. Innan vi anlitade en städfirma i Stockholm för hemstädning var det ett stressmoment att hälsa på. Man visste att varje gång man var där så skulle man behöva uträtta ärenden. Det var flera år sedan som man bara var där på besök och fikade.


  1. Städningen blev oerhört mycket bättre. Säga vad man vill om min syster som är fantastisk på många sätt. Hon kan verkligen inte städa för fem öre. Så, varför var det just hon som skulle städa? För att vi andra är minst lika dåliga på det. Sedan vi skaffade hemstädning i Stockholm har det knappt funnits en enda fläck där inne.


  1. Allt har blivit tryggare för mamma och pappa. De är äldre människor och minnet börjar tyvärr att svika dem allt oftare. Ibland kändes det som att de inte riktigt kunde särskilja mig, deras eget barn, med ett bud som kommer med varor. De kunde ta påsarna och säga ”Tack, tack för idag”, och man fick påminna om att man kanske ville komma in på en kaffe.


Hur som helst. Anledningen till att jag berör detta ämne igen är för att det verkar ha berört många. Jag vet att många av er är i ungefär samma ålder som jag själv. Därför är det väl bara naturligt att ni befinner er i samma situation. Jag kan inte nog tipsa om hemstädning i Stockholm. Det var en ren slump att vi anlitade just detta företag i Stockholm men deras hemstädning har verkligen varit perfekt.


Om ni vill veta vilket bolag vi har valt så får ni gärna höra av er i kommentarsfältet!