Teamet med mässingsskyltarna

Jag berättade senast bland annat om teamet som jag arbetade med mässingsskyltar i under några år. Det var många minnen som väcktes till liv efter att jag hade postat texten. Många saker som kom till ytan som jag inte tänkt på under lång tid. Jag tänkte därför ta tjuren vid hornen och göra en mer omfattande beskrivning av mitt team inom mässingsskyltar. Hoppas att ni tycker att detta är en bra idé. Om inte annat får jag lov att välkomna er tillbaka nästa vecka då jag kommer med fler filmtips.


Så, vad är det för människor som börjar arbeta med mässingsskyltar egentligen? Det är en blandad skara, ska ni veta. Vi kan börja med den mest uppenbara.


Roger vad chefen på stället. Så hade det också varit sedan urminnes tider. Faktum är att ingen riktigt visste hur länge han hade sysslat med mässingsskyltar. Det var i alla fall under lika lång tid som han varit chef. Han var en alltiallo. Inte den mest pratglada person jag mött men han kunde verkligen allt om mässingsskyltar. Han var som ett uppslagsverk när det kom till det. Dessutom samlade han på mässingsskyltar som han förvarade i album hemma. En gång under 7 år på samma arbetsplats bjöd han hem oss andra. Det var då han visade sin samling av mässingsskyltar. Mycket imponerande och lite, lite märkligt.


Nästa person var Harriet och vi hade ungefär samma facit. När vi en gång i tiden anställdes så sökte de 2 nya personer till företaget. Det blev vi två som tog de positionerna. Vi två som skulle lära oss mässingsskyltar och ta världen med storm. Det sistnämnda vet jag inte om vi gjorde men mässingsskyltar lärdes och det lärdes effektivt. Vi jobbade ihop under 5 år innan hon valde att sluta och satsa på studierna. Det var ett väldigt trevligt halvt decennium och jag kan sakna henne än idag.


Näste person var Erik. Erik tog över när Roger en dag valde att sluta arbeta med mässingsskyltar. Det var ett naturligt steg och inte direkt något som någon på företaget hade något emot. Han var fenomenal och visade stor ledaranda trots sin ringa ålder. Han hade börjat ett par år efter mig men var ändå det naturliga steget då ny chef skulle väljas. Han var också ett unikum när det kom till kunskap om våra produkter. Absolut världsklass.


Nästa vecka ska jag berätta om Sara, Christer och Arash. På återhörande.