Sexleksaker fortsättningen

Maken till respons, det säger jag bara. Efter förra veckans blottläggande av min storebrors dumhet har kommentarerna regnat in. Inte visste jag att en liten berättelse om sexleksaker på fel plats skulle locka så många av er att höra av sig. Nåväl, jag känner väl inte mina läsare så bra som jag först trodde, och det känns ganska kul.


För er som inte läste inlägget kommer här en snabbgenomgång: Vi spelar alltid julklappslek på julafton med hela släkten. Det är alltid roligt och helt klart en höjdpunkt på kvällen. Gamla, unga, barn, ungdomar och tråkiga vuxna deltar i samma spel och försöker få händerna på de bästa julklapparna. Jag minns att min bror, för ett par år sedan, sa att han skulle tänka utanför boxen nästa gång. Med tanke på hur han är funtad så borde jag anat oråd redan då, men det gjorde jag inte. I år small det dock. Han hade införskaffat fem presenter, varav 4 var olika sexleksaker. ”Vilka sexleksaker då?” undrar några av er nyfiket. Det tänker jag inte svara på. Anledning: Det finns ungdomar som läser min blogg. Ni får helt enkelt öppna er fantasi. Min ledtråd är att det i alla fall var några av de vanligaste sexleksakerna. Gör vad ni vill med den informationen.


Nåväl, efter mitt inlägg om det minst sagt underliga julklappsspelet har många hört av sig. Jag önskar att jag kunde säga att många hade hört av sig med liknande berättelser. Folk som skrev ”Å, vad jag känner igen mig i det där. Vi hade också massa sexleksaker på vårt spel. Hö hö hö”. Så var det alltså inte. Många av er har visat stark empati för mig och mina känslor om det hela. Denna empati har ofta följts av ett totalt gapskratt som uttryckt sig genom fler ”ha” jag någonsin har sett.


Jag är glad att jag fortfarande kan underhålla er. Glad för att min otroligt märkliga bror kan sända glädje till er där ute i mörkret. Sexleksaker är bra leksaker om de finns på rätt ställe. Jag är dock osäker på om det är just sexleksaker man bör deala med i julklappspel. Särskilt inte julklappsspel bestående av allt från gamla människor till små barn.


Vad har ni för tankar om detta? Har ni upplevt något liknande under era julfiranden eller sticker detta ut som något av de konstigaste ni hört? Jag berättar ständigt mina historier för er. Nu vill jag höra era historier!