Rörinspektion och Täby - ett drömscenario

Inatt jag drömde något som jag aldrig drömt förut. Jag drömde om en rörinspektion i Täby. Inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men så kan det vara. Ganska ofta faktiskt, om man har en livlig fantasi. Inte just rörinspektioner och Täby då, men något annat folk inte brukar drömma om så ofta då. I alla fall, jag hade ett avlopp, befann mig i området och var då, helt naturligt, i behov av denna rörinspektion i Täby. Inte det mest spännande utgångsläget, men det är inte så mycket att göra åt, det är så det funkar när man somnar och hjärnan kokar ihop vad den vill. Spänning är hur som helst subjektivt, så kritisera inte.


Tillbaka till historien, det var då ett avlopp, det var nog inte ens mitt när jag tänker efter, utan bara råkade existera där jag befann mig. Det lät konstigt, ganska läskigt faktiskt och det är helt klart en uppgift för antingen Ghostbusters eller någon som utför rörinspektioner i Täby. Det kan vara samma personer i och för sig, om de bara extraknäcker med spökjakt. Sidospår igen. Rören lät i alla fall konstigt, och jag funderade på om det finns krokodiler i Täbys avloppssystem. Det hade kunnat vara en riktig mardröm. Tänk Schnappi, fast lite mer som Godzilla. Du förstår att jag var tvungen att få till denna rörinspektion i Täby för min sinnesfrid.


Jag letade upp ett företag som håller på med rörinspektioner i Täby, som visade sig inte hålla på med spökjakt vid sidan om, jag frågade givetvis, det måste man. Det hade annars varit väldigt praktiskt att kunna utesluta paranormal aktivitet direkt. Nu påstod sig ju denna firma kunna utesluta det ändå, men helt säker kan man ju inte vara på att enbart en traditionell rörinspektion i Täby ger den informationen. De blev i alla fall inte avskräckta av min frågvishet utan gick med på att jag verkligen behövde hjälp. De kom direkt, de hörde hur akut mitt ärende var, och genomförde rörinspektionen i Täby. Inga krokodiler eller Godzillor hittades som tur var. Istället fick jag höra om allt man inte ska spola ner i sitt avlopp för att undvika återkommande rörinspektioner i Täby. Vem hade kunnat ana att avlopp var så känsliga? Hur som helst slutet gott, allting gott, och jag vaknade utan att vara i närheten av krokodiler, rörinspektioner eller Täby.