Rekond i Haninge – Vad ingår?

Sådär ja, då var jag tillbaka.


Senast jag lämnade er pratade vi om rekond i Haninge. Jag vet – ett väldigt oväntat ämne för den här bloggen. Förnyelse piggar upp, sägs det ju. Vi får väl se om det stämmer efter det här inlägget. Ni kanske väljer att helt sluta konsumera mina texter. Det kommer jag se som ett stort misslyckande och jag hoppas innerligt att det inte sker.


Så, rekond i Haninge säger jag. Vad sjutton kan det vara? Jag kan avslöja att en ledtråd är att det har med biltvätt i Haninge att göra. Någon som vet?


Ja, det är alltså en väldigt omfattande typ av rengöring av en bil. Jag gav ett presentkort på rekond i Haninge till min pappa när han fyllde år. Det skulle visa sig att det var en av de mest uppskattade presenter han fått i hela sitt liv. Om inte hans tårögdhet avslöjade det så kunde mamma intyga detta efteråt. ”Han blev väldigt, väldigt glad. Det blir Volvons första rekond i Haninge någonsin” sa hon och klappade mig på kinden.


Många har undrat vad sjutton denna tjänst, som jag köpt från biltvätten i Haninge, innebär. Till er ska jag nu säga att ni inte behöver undra längre. Här kommer nämligen min sammanfattning om vad som ingår i en rekond i Haninge.


Okej, till att börja med ska vi komma ihåg att det finns olika typer av rekond i Haninge. Invändig, utvändig och helomfattande. Eftersom pappa fyllde 70 år ville jag slå på stora trumman. En helrekond skulle det bli, och därmed basta!


I denna tjänst ingick allting som erbjöds i invändig och utvändig – och lite till! Biltvätten i Haninge torkar av bilen grundligt. Den poleras och vaxas med olika typer av maskiner. Fönstren putsas, de använder sig av däckglans och vinylglans av all plast och gummi. Förutom det sker avfettning av olika typer, och avlägsnande av rost. De till och med schamponerar bilen vid rekond i Haninge. Är det inte otroligt? När teamet på biltvätten i Haninge kommer till insidan av farsans bil sker en fortsatt oerhört grundlig rengöring. Hela insidan rengörs med tryckluft och allting torkas och rengörs noggrant. Sätena tvättas och allting känns som nytt igen.


Jag nämnde ju att det ingick några extra moment när man köpte helomfattande rekond i Haninge. Den som jag blev mest imponerad av var motortvätt. Biltvätten i Haninge ser alltså, till och med, till att rengöra motorjäkeln i bilen. Detta är jag övertygad om att pappa kommer älska.