Nytt år med vårt byggföretag i Stockholm

För ett tag sedan skrev jag om det byggföretag vi anlitat för renovering av vårt hus i Stockholm. Jag anade inte att inlägget skulle få sådan uppskattning som det fick. Det var smickrande, särskilt med tanke på att jag skrivit en del här genom åren. Det visade sig att det var ganska många av er som gick i ungefär samma tankar som vi hade gjort. Många som funderat på att anlita ett byggföretag i Stockholm men inte fått tummen ur. Jag hoppas att förra inlägget, och även detta, kan ge er en spark i baken.


Eftersom det säkerligen finns de som inte läst förra inlägget så tänkte jag ge en snabb återblick. Det handlade alltså om när jag och min bättre hälft bestämde oss för att göra något åt vårt ganska nedgångna hus. Vårt hus ligger i Spånga i Stockholm och vi sökte upp ett erfaret byggföretag som kunde hjälpa oss med diverse projekt.


Vi lät genomföra tre renoveringsprojekt under loppet av ett år. Vi fick väl blodad tand helt enkelt. Först genomförde byggföretaget i Stockholm en köksrenovering, och det var verkligen på tiden. Vi hade egentligen känt att vi ville renovera köket redan när vi flyttade in, men det blev aldrig av. När köket var gjort väntade en mycket efterlängtad golvrenovering som samma byggföretag i Stockholm utförde. Det är först efter man har renoverat golven som man inser vilken otrolig påverkan de har på hemmet i stort. Helt klart värt varenda krona. Det sista projektet vi genomförde förra året var renovering av våra två badrum. Även här blev vi mycket imponerade av jobbet vårt byggföretag i Stockholm utförde. Toalettbesöken har blivit mycket trevligare, men det är inget ni behöver läsa om i närmare detalj här.


Nu har vi fått ett nytt år, och nya år erbjuder nya möjligheter. Eftersom vi känner oss så nöjda bestämde vi oss för att fortsätta. Varför inte göra hela huset optimalt när vi ändå är igång? Nästa projekt skulle bli bygget av en ny altan. Lagom till vår/sommar vill vi, en gång för alla, kunna ha ett trädäck där man kan sitta och njuta av soliga dagar. Även molniga dagar, för den delen.


Nästa vecka ska jag berätta hur det går med renoveringen av altanen. Jag ska också gå in lite närmare på vilka andra storslagna planer vi har för huset under året!


Tack för alla fina kommentarer som värmer så. Skriv gärna vad ni vill läsa om i fortsättningen!