Morgans fasadrenovering i Stockholm

Nu var det dags igen. Dags att se i backspegeln. Dags att damma av den gamla mentala minnesboken och titta på gulnade bilder. Gulnade bilder som visar tiden då jag arbetade med fasadrenovering i Stockholm. En himla fin tid, om ni frågar mig. Inte minst tack vare att jag hade ett så fint team att arbeta med. Detta team, inom fasadrenovering i Stockholm, har jag redogjort för senaste tiden här. En efter en har gåtts igenom. Styrkor och roll i teamet har offentliggjorts, detta utan att först fråga om deras samtycke. Så får det vara ibland. Jag har i alla fall valt att inte belysa deras svagheter ;)


Så, fasadrenovering i Stockholm alltså. Något jag ägnade mig åt för ganska många år sedan nu. Något som jag faktiskt kan sakna väldigt mycket ibland. Detta trots att jag endast arbetade med det under några månader. Det var egentligen en enda stor slump att jag ens började. Det var en vän till familjen som arbetade i Stockholm med fasadrenovering. Av en slump besökte jag mina föräldrar just när hon också gjorde det. Av en slump hade jag just blivit arbetslös och desperat efter nytt jobb. Av en slump sökte de dessutom ny personal. Vilken jävla timing? 


Men nu ska jag inte prata om hur jag hamnade inom fasadrenovering i Stockholm. Nu ska jag förstås tala om Morgan:


Morgan var en av de som arbetat med fasadrenovering i Stockholm längst i vårt team. De flesta av oss var ganska unga. De flesta äldre hade tagit roller som projektledare eller chefer. Men inte Morgan, inte. Han ville jobba praktiskt med fasadrenovering i Stockholm. Det var det som han brann för och det var det som han kunde bäst. Han var dessutom väldigt noggrann med att arbeta med sin kropp. Påpekade ofta hur mycket kalorier man brände när man arbetade med fasadrenovering i Stockholm. ”Kolla på de där lata jävlarna” sa han ofta när vi arbetade på ställen där man såg in på ett kontor. Morgan var en av de absolut roligaste personerna jag någonsin har träffat. En otrolig timing och en otrolig förmåga att rycka med människor i skratt. En otrolig människa helt enkelt. Jag är övertygad om att han var en stor och viktig anledning till varför jag trivdes så bra.


Fasadrenovering i Stockholm var en kort men fin tid i mitt liv. Jag är glad att den skedde.