Målare i Stockholm

Det finns många frågor om hur det är att vara målare i Stockholm. Om ni hade frågat mig för två veckor sedan om detta hade jag ställt mig tveksam. Nu har jag däremot fått beviset. Jag vet inte om det är Stockholm, målare som yrke eller jag själv som orsakar frågorna i alla fall. Kanske alltihop på en och samma gång? 


Ni är säkert några som inte förstår vad jag pratar om nu. Det är nämligen så att jag har berättat lite mer om mig själv än jag vanligtvis brukar göra. En av de saker jag berättat är att jag, en tid i livet, arbetade i Stockholm som målare. Det var inte många av er som visste det. Tydligen har jag aldrig tagit upp detta i bloggen, vilket förvånar mig. Många av de personer jag hänvisar till regelbundet lärde jag känna som målare i Stockholm. Jag antar att jag dock aldrig belyst riktigt hur jag blev bekant med dem.


Nåväl, det är aldrig för sent att ändra sig. Särskilt inte när det är så uppenbart att ämnet målare i Stockholm är så otroligt populärt. Jag ska därför göra som jag gjorde sist. Jag ska besvara frågor om min tid som målare och min tid i Stockholm. De frågor jag presenterar är sådana jag fått över mail och som jag tror att fler kanske skulle uppskatta att få svar på. Om ni inte får svar på just det ni undrar: Skriv igen. Det är många som hör av sig, vare sig det handlar om målare i Stockholm eller annat, men jag svarar alltid så småningom.


Tror du att målare i Stockholm har det bättre än i andra städer?


Ja, det tror jag faktiskt. Jag backar upp det mot min egen erfarenhet. Jag arbetade nämligen som målare i min lilla hemstad innan jag flyttade till Stockholm. Det var betydligt mer enformigt. Att arbeta i huvudstaden gav mig så otroligt stort utrymme att ägna mig åt många olika typer av måleri. Till att börja med så är det ju en väldigt gammal stad. Detta innebär att de hus man arbetar med varierar otroligt mycket. Från nyare till äldre till extremt gamla.


Kommer du jobba som målare i Stockholm igen?


Man ska aldrig säga aldrig. Däremot kan jag säga att jag trivs med mitt liv just nu. Jag gillade verkligen att arbeta som målare i Stockholm. Det gav mig väldigt mycket. Inte bara socialt utan kanske framförallt erfarenhetsmässigt. Jag är på många sätt där jag är idag tack vare den här tiden i livet. Det påminner jag mig faktiskt om ganska ofta!


Tjänar man bra som målare i Stockholm?


Det beror säkerligen på vilket företag man arbetar på. Jag minns att jag helt klart tjänade mer än jag först hade trott i alla fall!


Återkommer snart igen!