Jobbet som flytthjälp i Lidköping

Tänk vad tiden går ändå. Jag har arbetat med en väldig massa olika sake genom åren. Faktum är att jag nästan tror att jag har jobbat allra bredast. Tror ni inte det? Nu talar jag bara till er som vet vad jag jobbat med förstås. Jag tänker att det kanske kunde vara roligt för er att få en liten summering. En rapport om vad jag har jobbat med, från start till nu – så att säga. Jag tänkte att jag skulle lägga ett inlägg i taget på detta och jag kommer börja vid tiden efter gymnasiet.


Detta är alltså, skrämmande nog, 30 år sedan nu. Jag jobbade med flytthjälp i Lidköping och Mariestad.


Hur fick jag jobb som flytthjälp i Mariestad?


Det hela är ganska lustigt. Det började med att jag hjälpte en kompis att flytta en gång. Jag har alltid varit stor och ganska stark trots att jag inte tränat så mycket. Kompisens pappa var med och han drev en firma. Firman sysslade med flytthjälp i Lidköping. De skulle dock utvidga verksamheten och erbjuda flytthjälp även i Mariestad. Det var därför de behövde nytt folk. När han såg mig lyfta en byrå själv tittade han på mig med en lurig min. Jag tittade tillbaka och undrade vad det var frågan om. Sedan frågade han om jag ville satsa på att bli Lidköpings bästa flytthjälp. Jag tvekade inte en sekund.


När började du som flytthjälp i Mariestad och Lidköping?


Det var faktiskt redan 2 veckor efter mitt första möte med han som drev firman som jag först satte min fot där. Under den första månaden så var vi bara flytthjälp i Lidköping. Sedan ändrades det när vi också blev en firma som agerade flytthjälp i Mariestad. En himla fin tid faktiskt. Det kändes ganska omedelbart som att jag hade arbetat med detta under längre tid än jag hade gjort. Som att mina kollegor hade vart kollegor under längre tid än de varit. Ni vet, den där känslan som man vill åt när man börjar på ny kula. På nytt jobb.


Jag var sedan verksam inom flytthjälp i Mariestad med omnejd under 2 års tid innan jag rörde mig vidare. Nästa vecka återkommer jag med rapport om nästkommande jobb!