Jag, Stockholm och trappstädning

Vi kör på i samma spår och takt som sist. Senast ni hörde från mig om trappstädning i Stockholm hade vi frågestund. Ni ställde frågor om denna, enligt många, oväntade tid i mitt liv och jag besvarade desamma. Eftersom mångas frågor om trappstädning i Stockholm inte tycks ha besvarats är jag nu här igen för att återgälda er. Samma sak gäller idag; Om du saknar svar på din fråga: Ställ den i en kommentar! Jag ska försöka besvara alla era spörsmål innan jag lägger tiden inom trappstädning i Stockholm bakom mig.


Med det sagt.


Ville du alltid arbeta med trappstädning i Stockholm?


Det skulle jag kanske inte säga. Jag sökte jobb i Stockholm och att det blev just trappstädning var mer än slump än något annat. Jag är dock väldigt nöjd med just den här slumpen. Det var ett roligt jobb. Arbetsuppgifterna var OK. Jag fick jobba med kroppen, vilket jag älskar. Jag fick också äran att arbeta med en massa kollegor som jag uppskattade starkt. Vissa av de jag arbetade med trappstädning i Stockholm tillsammans umgås jag än idag med. Det är väl fint?


Men återigen; nej, det var väl inte så att jobbet var den primära anledningen till att jag sökte mig till huvudstaden.


Rekommenderar du andra att jobba med trappstädning i Stockholm?


Stockholm är rikt på trapphus och trappstädning är därför en mycket efterfrågad tjänst. Jag skulle absolut rekommendera personer som vill till staden att testa på detta yrke. Det är givande och man kommer ganska lätt in i processen. Det är i alla fall min upplevelse. Man ska komma ihåg att det finns många sommarjobbare som är i ungefär samma ålder. Många som, som jag hade, nyligen gått ur gymnasiet och sökt sig bort. Då är trappstädning i Stockholm helt optimalt.


Varför slutade du med trappstädning i Stockholm?


Det var aldrig tanken att jag skulle syssla med det särskilt länge. Min plan var bara att ta jobbet en kort period, över sommaren ungefär. Det landade i att jag blev kvar i ett helt år. Det säger väl ändå något om hur mycket jag trivdes med trappstädning i Stockholm. Jag tror att jag hade kunnat bli kvar ytterligare i ett eller ett par år om jag inte kommit in på min utbildning.


Med dessa ord lämnar jag er och uppmanar återigen till att ni ställer de frågor som ännu inte är besvarade. Ta hand om er så hörs vi!