Hyllningar och stamspolning

Det finns anledning att hylla dom som står eller har stått en nära ibland. Idag är en sådan dag då jag vill rikta min uppskattning till folk i mitt liv. Folk som betytt särskilt mycket både emotionellt och innehållsligt. Jag säger innehållsligt för att hylla de personer som gjort att saker hänt i mitt liv. De som skakat om mig och ryckt mig upp ur soffan. Såna personer. 

Är ni med? Då kör vi.


Stellan

Stellan är personen som lockade mig till huvudstaden med hjälp av stamspolning. Visst låter det konstigt? Ja, det är det nog också. Han drev ett företag inom stamspolning och behövde folk. Han behövde folk just under den period då jag var som mest uttråkad. Ni vet hur det är: Studenten var slut, och livsglädjen försvann när alla jävlar flyttade till Norge. Det var tufft och därför kom erbjudandet om stamspolning som ett brev på posten. Ja, alltså det kom bokstavligt talat ett brev med erbjudandet i. 

Tack Stellan!


Erika

Näste person med särskilt vikt i mitt liv är Erika. Erika var min första handledare när jag började med stamspolning. Hon brukade ofta säga att hon hade spolat varenda rör i hela stan. Jag tvekade på om det var sant men givet det tempo hon höll blev jag mer och mer övertygad. Ett otroligt Go hade hon, Erika – och det har hon fortfarande trots att vi inte utför stamspolning ihop längre. Vi försöker ses med jämna mellanrum som tyvärr blir mindre och mindre jämna. Hon har sitt eget liv, fortsatt med stamspolning närvarande. Jag har mitt liv också, och är glad över det.


Hon var den som bar upp mig när jag var ny i branschen. Hon såg till att jag lärde mig stamspolning. Vad jag skulle tänka på, vad jag skulle undvika och hur jag på bästa sätt kunde få bort ett stopp i avloppet. Hon hade ett driv som handlade både om att bli bättre själv och höja andra. En fenomenal egenskap. Kanske till och med en ganska sällsynt egenskap, vem vet?

Tack så mycket för all din hjälp när jag började med stamspolning, Erika!


Mamma

Ja, det blir svårt att göra en uppskattnings-lista utan att nämna min älskade mamma. Hon har alltid stått bakom mig i alla beslut. När jag valde att flytta till Sveriges huvudstad och arbeta med stamspolning sa hon åt mig att köra. Hon visste hur uttråkad jag var i hemstaden. Trots att det skulle innebära att jag var längre bort från henne såg hon till mitt bästa. Det var något väldigt fint över det där, tycker jag.

Nu hinner jag tyvärr inte hylla fler människor, men jag lovar att återkomma snart igen!