Frågor och svar på temat online dating

Vi fortsätter med frågorna eftersom de aldrig tycks ta slut ändå. Nu har jag kört frågor och svar angående online dating i 5 inlägg och er nyfikenhet tycks inte ha några gränser. Jag tänker att jag fortsätter till dess att det sinar i frågekassan. Det är ett smidigt sätt att komma med content ändå.


Vem var den första du träffade när du började med online dating?


Jag kommer, som sagts tidigare, inte att använda några namn på någon jag träffat. Däremot kan jag säga att detta var en väldigt trevlig person. En av de trevligaste jag sprungit på under de senaste åren faktiskt. Vi hade en fantastisk middag och vi gick en lång promenad därefter. Det var fina tider, kändes det som. Vi sågs ett par gånger till och sedan gick vi ömsesidigt åt varsitt håll. Det var en bra första upplevelse av online dating. Och det skulle komma fler.


Hur länge höll du på med online dating?


Jag har faktiskt tagit en paus just nu, och vet ni varför? Jo, därför att jag träffat något, via online dating just, som jag tycker mycket om. Vi har bestämt att vi ska testa att umgås lite tätare och se vad som kommer utav det. Det ska bli spännande att se, minst sagt. Men innan dess så var jag på en plattform för online ungefär i 4 månader. Under denna tid träffade jag ca 10 personer, skulle jag säga. Några av dem blev det bara en dejt med. Med några andra blev det fler. Jag känner mig väldigt nöjd med att jag startade appen och vågade mig på online dating. Särskilt nöjd känner jag mig förstås för att jag träffade den person jag nu bryr mig mycket om.


Har du något negativt att säga om online dating?


Detta har inte specifikt att göra med online dating. Det har snarare att göra med intressen och hur de kan sätta käppar i hjulet för annat. Eftersom jag gick in för det helhjärtat fick jag prioritera ner andra saker i mitt liv. Det var förstås lite synd men det var ett aktivt val. Dygnet har bara ett visst antal timmar och under den här perioden prioriterade jag online dating. Det var ett val jag inte ångrar eftersom det fick mig att komma ut och träffa folk. Något jag, som ni vet, inte haft så himla lätt för tidigare.


Nu har tiden tickat iväg och jag får lov att återkomma snart igen. Säg till vad ni har på era hjärtan. Eller snarare: Ställ de frågor om mig som ni har så lovar jag att svara!