Företag inom transport

Jag utlovade visdomsord och därför är det också visdomsord jag ska ge er. Nu känns det lite som att jag är en slags frälsare. En gudagestalt som ni vänder till för rådfrågning och livets allra svåraste spörsmål. 


Detta är förstås inte hela sanningen. Alla som läser mig vet att det mesta är trams. Jag hoppas i alla fall att ni tycker att det är nyttigt trams. Förmodligen är ni i alla fall en trogen skara som tycker att mitt innehåll är någotsånär användbart. Annars hade ni inte stannat och läst i närmare tio år.


Med det halv-skrytet sagt så ska jag komma till dagens tema. Dagens tema är transport. Det finns förstås olika aspekter av detta tema att tala om. Handlar det om att själv ägna sig åt transport? Vad är det som ska transporteras? Är det någon annan som ska utföra transport åt en? ”Vad handlar detta egentligen om?” tänker vissa av er nu. Jag kan avslöja att det är det sistnämnda, och nu ska jag berätta varför.


För ett år sedan fick jag ett uppdrag på jobbet. Ja, jag har ett vanligt jobb. Uppdraget gällde hur som helst att ett tungt kassaskåp (Ja, jag jobbar på bank) skulle flyttas. Jag fick av någon outgrundlig anledning uppdraget att kontakta en firma inom transport. Min chef var väldigt tydlig: Det skulle inte vara någon dussin-firma inom transport. Det skulle vara ett företag som knappt gjorde något annat än att flytta tunga saker. Jag frågade henne om hur många kassaskåp hon trodde att det fanns i stan. Hon skrattade till och sedan gick hon.


Det var bara att suga tag i uppdraget. Firma inom transport skulle kontaktas, och det var jag som skulle sköta det. Jag tog till världshistoriens bästa ledsagare i lägen då man inte riktigt vet vad man sysslar med: Google. Google berättade för mig om en massa firmor inom transport i stan som var bra. En stack däremot ut. En firma inom transport var säreget tilltalande. Detta gällde både innehållet på hemsidan och själva designen. Jag gillade logotypen till och med. Ja, detta bolag skulle det få bli. Det skulle bli dem som utförde transport av vårt värdefulla kassaskåp.


Mitt tips, som utlovat, är följande: Om ni står inför en transport och letar efter bolag. Ta då hjälp av det företag som vi anlitade. Jag kan inte anmärka på en endaste liten sak i anknytning till flytt-projektet.


Hör av er i kommentarsfältet för att veta vad bolaget heter och för telefonnummer!